Tuesday, April 11, 2006

Ajova i Viskosin, 9. i 10. april


Skoro celu nedelju popodne sam proveo obilazeci moje dve omiljene vode u Ajovi: French Creek i Waterloo Creek. Vreme je bilo vedro i sa dosta sunca, ali je vetar spadao u 10wt kategoriju (volim da klasifikujem snagu vetra po klasi musicarskog stapa-navika s mora). Elem, ovakvo vreme nije pogodovalao Hendrickson rojenju, koje se polako materijalizovalo, ali su pastrmke tek tu i tamo sporadicno kupile jednodnevke.

Na jednom delu reke sam zatekao kombinovao rojenje Baetis jednodnevki i velikih krem diptera. Do pastrmki sam dolazio ne tako lako, jer je ribama iz French Creek u ranoj sezoni bez rastinja vrlo tesko prici i na kolenima. U ranoj sezoni na ovakvoj vodi nije lose koristiti opremu i tehnike koja ce vas uciniti manje vidljivim. Tu ubrajam strune u New Zealand grey/olive boji i 'sidearm' zabacaje , tako da struna ima nisku putanju koja skriva njen odsjaj na suncu. Doduse, suncano vreme u Driftless oblasti je doktorski ispit za svakog musicara. Najproduktivniji je bio crni Woolly na brzacima i Hendrickson Cripple na plitkim, ravnim delovima i pored dabrovih brana.

Za razliku od fantasticno bistrog French-a, Waterloo je bio prilicno zamucen. Crni Woolly i crveni San Juan Worm su bile najproduktivnije musice na ovoj vodi. Hendrickson rojenje je takodje bilo sporadicno, ali uz skoro nikakvu povrsinsku aktivnost. Konacno sam nasao jednu ribu koja se okomila na retke Hendrickson emerdzere, bacio joj Hendrickson Cripple i posteno je promasio.

Na ovoj vodi sam ulovio 10-ak potocara i samo jednu kalifornijsku (na slici), koja je uzela crvenog San Juan Worm-a. Hladan vetar i bol u sinusima su me konacno naterali da prestanem sa ribolovom i krenem natrag u Viskonsin. Ukupni ulov za ovaj dan bio je negde izmedju 15 i 20 riba (sve potocare, osim kalifornijske pastrmke na slici).

No comments: