Wednesday, April 12, 2006

Lamiglas Honey Glass-test


Prekjuce sam imao priliku da na brzaka testiram stapove, jer nisam imao vremena da odem u duzi ribolov kao prethodnog dana. U povratku iz Viskonsina zastali smo pored recice sa slatkim imenom-Sugar Creek. Protice kroz farmu sa konjima, ali je ribarima dozvoljen pristup preko posebnih merdevina koje preskacu bodljikavu zicu.

Dok su farmerova grla pasla daleko od hranilista/solista, nekoliko grla jelenske divljaci je istrcalo iz obliznje sume pravo prema hranilici. Dok ih je Amy fotografisala, uputio sam se ka potoku sa cetvorkom u ruci. Cizme nisam oblacio, jer sam imao plan da napravim nekoliko zabacaja i bolje se upoznam sa novim stapovima. Honey glass se tako presijavao na suncu, da sam pomislio da njegova boja moze da bude malo nezgodna sa pecanje u letnjem zelenilu. Doduse, lakirani svetliji bambus takodje ima slicnu nijansu, a i vecina modernih musicarskih struna ume itekako da se presijava na suncu, osim modela sa mat finisom koje proizvodjaci vole da zovu zvucnim imenima (“New Zealand Stealth finish”.);-)

Anglo-Saksonci opisuju akciju dobrog fiberglasa kao ‘smooth as a butter’. Mislim da ovo nije losa komparacija. Stapovi idealno bacaju sa propisanom strunom na kracim distancama, a mogu da posegnu duze. Koliko…svakako dovoljno za bilo koju vodu na kojoj bi koristili meksi stap od 7-7.5 fita. Ako ste ljubitelj TLT pristupa u bacanju musicarskim stapom, bacace za broj ili dva laksu DT strunu, mada ih ja najvise volim sa propisanom WF strunom. Za vazdusna ispravljanja, reach, parachute i ostale ‘slack line’ zabacaje su kao dirigentske palice. Svakako ih ne preporucujem nervoznim osobama koje vole da vitlaju stapovima. Jos iz vremena intenzivnog okeanskog musicarenja moj pristup bacanju je maksimalni ucinak uz sto manje false-casting-a. To je moj zen, bez obzira o kakvom dizajnu stapa je rec.

Struna koja mi golica mastu je nova Monic Micro DT-mislim da bi bila idealna za kvalitetan glass. Ima neobicne parametre, jer nije klasifikovana po masi, nego po dizajnu. Tanja je i laksa od regularnih struna, nesto kao tradicionalne strune od svile i ima centar od spectra (GSP) pletenice. Oni koji su je probali na tradicionalnim stapovima (glass & bamboo) su joj dali visoke ocene. Italijanske pristalice TLT skole je obozavaju.

Dok sam bacao cetvorkom, par pastrmki je napalo moju PT nimficu. Glass je nesumnjivo najzabavniji material za borbu sa ribom, upravo zbog zivahnog vrha stapa koji je moguce postici sa ovim materijalom. Kraca trojka (7 fita) je imala vise snage nego sto sam ocekivao, a bilo je vetrovito. Ovaj stap je idealan za tanke predveze i fine prezentacije. Prosle godine sam cesto koristio 0.08mm Tectan za musice vel. 22-24 na par voda gde cesto mora da se ide vrlo fino i za takav lov ovo ce biti idealan stap. Uz sve blagodeti koje pruza C&R na vodama koje su po svojoj prirodi prebogate malim beskicmenjacima velicine ispod udice broja 18, upotreba mikro musica postaje jedini nacin da se uspesno lovi. Stap sa mekim vrhom i puno snage dole kod drske je dobitna kombinacija za vode ovog tipa.

No comments: