Saturday, March 24, 2007

Kinnickinnic-prolecno musicarenje suvim imitacijama


Tokom prethodna dva dana, proveo sam po nekoliko sati na obliznjem krecnjackoj reci Kinnickinnic i uzivao u neverovatno produktivnom ribolovu suvom muvom na povrsini.

Prvi dan je bio relativno vetrovit i lovio sam od 13-16h, kada je najtoplije. Neposredno po dolasku sam bio nagradjen jednim letargicnim napadom na crnu nimfu. Riba je zamotala predvez oko potopljene grane i brzo se oslobodila udice. Na vodi nije bilo nikakvih znakova aktivnosti. Pretrazujuci terene uzvodnije, naisao sam na blagu krivinu reke, gde su me docekali tihi pljuskovi na povrsini. Pazljivo posmatrajuci brzak dvogledom, primetio sam da pastrmke, poredjane kao vojnici u stroju, kidisu na male crne kamenjarke (Taeniopteryx sp.), koje je vetar obarao na povrsinu vode. Polako sam zauzeo poziciju i u naredna dva sata uzivao u non-stop akciji na povrsini.

Kinnickinnic je u svom gornjem toku poznat po izuzetnoj gustini populacije pastrmki (7000 jedinki po milji), iako nema reputaciju po velikim ribama. Pastrmka od 14 inca duzine je dobar primerak za gornji tok ove vode. Prvog dana sam na lokaciji od nepunih 15-20m duzine ulovio oko trideset riba, medju kojima je bio solidan broj krupnijih primeraka. Ponekad bi svaki zabacaj donosio ugriz. Tokom popodneva pastrmke bi se usredsredile na kamenjarke u pokretu i onda bi promena musice donosila bolji ulov. Interesantna je cinjenica da su Taeniopteryx kamenjarke izuzetano lokalizovane na ovoj reci sporog toga. Kao i sve kamenjarke (red Plecoptera), zahtevaju brzi tok i kamenito dno. Ovakav habitat nije toliko cest na Kinnie-ju. Konkretno, u prethodna dva dana sam obisao nekoliko lokacija i kamenjarke su bile zapazene i aktivne jedino na gore pomenutoj.

Drugog dana (juce), stigao sam na vodu u isto vreme. Bilo je znatno toplije, suncano i sa nesto manje vetra. Pastrmke su se hranile na povrsini, na istoj lokaciji, ali ne u tako velikom broju kao prethodnog dana. I pored toga, ulovio sam izmedju deset i petnaest riba, dok aktivnost nije potpuno prestala, negde oko 15h.

Od musica najuspesnije su bile dve verzije crne kamenjarke (krila od CDC-a ili zecje sape, vidi sliku-imitacije su malo rascupane jer su ulovile po nekoliko riba ;-)). Kada bi se ribe usredsredile na insekte u pokretu, bilo je neophodno potezati dobro namascene muve po povrsini. Tada bi verzija musice Country Gentleman (bez doterivanja makazama) bila dovoljno uverljiva pastrmkama i izazivala je najvise napada.

4 comments:

Lutalica said...

Zanimljivo i lepe slike, mada svaki put kad cujem za musicarenje pomislim na jednog davno "izgubljenog" drugara koji je umeo da zvizdi Jarrett-ov Keln koncert. Nedavno sam nasla jednu razglednicu iz Dubrovnika i nekoliko pisama iz Varazdina. Ako sam tog drugara nasla volela bi da mi se javi. I jako mi je drago sto se bavi onim sto voli.
Vesna
obrve@email.si

flyfishingunlimited said...

Cao Vesna,

Poslao sam ti email!

Anonymous said...

prelepe su slike :)
pozdrav od djordjije!

Nishville said...

Prelepa reka Vladane. Ako je stvarno toliko bogata zavidim ti sto imas priliku da pecas na njoj.
Pozdrav!